Masaż klasyczny

Czym jest Masaż klasyczny?

Klasyczny leczniczy masaż kręgosłupa zalecany jest gdy mięśnie lub więzadła zespolone z kręgosłupem przestają prawidłowo spełniać swoje role, kiedy są one nadmiernie napięte czy nadwyrężony kręgosłup staje się osłabiony i pojawiają się dolegliwości bólowe. Masaż w tym przypadku może pomóc dwojako – bezpośrednio wpływając na mięśnie, stawy, ścięgna czy kości, albo pośrednio oddziałując na układ krążenia, co poprawia trofikę tkanek.

Działanie bezpośrednie pozwala:

• dotlenić komórki;
  • rozszerzyć naczynia krwionośne;
  • przyspieszyć przepływ krwi przez mięśnie;
  • poprawić przemianę materii.

To wszystko pobudza układ nerwowy i wpływa na pracę narządów wewnętrznych oraz poszczególnych układów i pomaga w eliminowaniu schorzeń. Jednak tak szeroki zakres oddziaływania na organizm zaaplikowany w nieodpowiedniej formie lub bez uwzględnienia faktycznego stanu organizmu może przynieść więcej szkody niż pożytku. Dlatego decydując się na masaż klasyczny kręgosłupa warto wiedzieć, na co zwrócić uwagę.

Leczniczy masaż klasyczny może stanowić idealne uzupełnienie terapii w przypadku takich schorzeń i chorób jak:

• bóle kręgosłupa;
  • stany przeciążeniowe mięśni i stawów;
  • wady postawy;
  • problemy przemiany materii;
  • reumatoidalne zapalenia stawów;
  • nerwobóle;
  • stany pooperacyjne;
  • stany pourazowe, skręcenia;
  • porażenia i niedowłady;
  • obrzęk limfatyczny.

Przeciwwskazania

Jak wiadomo jest cała gama schorzeń, w których masaż jest ważną częścią procesu leczenia. To również nieodłączna część profilaktyki, szczególnie tej sportowej. Pozwala przygotować mięśnie do wysiłku, jak i zregenerować im się po nim, ale jak każdy zabieg ma swoje przeciwwskazania. Mimo, że nie jest to metoda inwazyjna czy niebezpieczna, przed skorzystaniem z masażu należy zwrócić uwagę na pewne szczegóły.

Przy masażu klasycznym kręgosłupa, przeciwwskazaniami będą:

• stany zapalne;
  • krwiaki;
  • tętniaki, żylaki, naczyniaki;
  • zmiany skórne;
  • zaawansowana miażdżyca czy osteoporoza,
  • nieleczone nadciśnienie;
  • przebyte w krótkim czasie zawały serca;
  • choroby nowotworowe;
  • choroby krwi;
  • epilepsja;
  • tendencje do występowania krwotoków;
  • choroba wrzodowa żołądka;
  • kamica nerkowa;
  • gorączka;
  • menstruacja.

Zadaniem masażu – szczególnie tego leczniczego – jest odpowiednie oddziaływanie na organizm. Ważne jest dobranie właściwej techniki i profesjonalne wykonanie. Z tego względu masaż taki powinien być poprzedzony szczegółowym wywiadem ze strony terapeuty – masażysty i wykonywany przez profesjonalistę, czyli osobę posiadającą dyplom technika masażysty, licencjat fizjoterapii lub magistra fizjoterapii.

Zarezerwuj termin