Masaż relaksacyjny

Czym jest Masaż relaksacyjny?

Masaż relaksacyjny jest to zabieg odprężający, ma za zadanie maksymalnie zniwelować stres i napięcia w ciele i umyśle.
Masażysta podczas masażu relaksacyjnego z reguły wykonuje płynne, miękkie i niezbyt szybkie ruchy. Siła nacisku nie powinna być zbyt intensywna, chodzi przecież o zrelaksowanie klienta, nie o jego zmęczenie.
Masaż relaksacyjny wykonuje się dłońmi, ich grzbietem, czy kantem, pięściami, łokciami, przedramionami, kciukami, a nawet – w niektórych przypadkach – stopami i kolanami.
Masaż klasyczny to jeden z podstawowych typów masażu relaksacyjnego. Polega on na głaskaniu, ugniataniu, ostukiwaniu, oklepywaniu całego ciała lub wybranych jego elementów bez stosowania do tego dużego nacisku. Masażysta rezygnuje w tym przypadku z energicznych i poprzecznych ruchów.

Komu poleca się masaż relaksacyjny?

Masaż relaksacyjny można polecić każdemu. To bezpieczny, łagodny rodzaj masażu, który wspaniale relaksuje, wycisza skołatane nerwy, usuwa napięcie z mięśni, zwalcza dolegliwości bólowe, przegania stres, itp.

Z masażu relaksacyjnego korzystają osoby, którym dokuczają bóle pleców, barków oraz karku, są przemęczone, mają problemy ze snem, brakuje im energii, są obciążone przewlekłym stresem, czy mają problem z nadpobudliwością.

Przeciwskazania do masażu

• infekcja, zwłaszcza przebiegająca z gorączką.
  • choroba nowotworowa,
  • stany zapalne skóry,
  • schorzenia układu krążenia, hemofilia,
  • nadciśnienie tętnicze,
  • choroba żył,
  • skłonność do występowania krwotoków, niedawno przebyte złamania,
  • zwichnięcia czy skręcenia kości i stawów.
Zarezerwuj termin